• Conserveren hoofddraagconstructie CS Amsterdam

  • Terug

    Spoorbrug Coevorden

  • Spoorbrug Coevorden
  • Spoorbrug Coevorden
  • Spoorbrug Coevorden
  • Eind 2016/ begin 2017 hebben we onze handen vol gehad aan de diverse delen voor een spoorbrug. Beter bekend als ‘Spoorboog Coevorden’ wat de officiële titel van deze spoorbrug is. We hebben de volgende onderdelen voor Machinefabriek Rusthoven behandeld:

    1. onderbouw met een lengte van 54 meter, breedte van 5,5 meter en gewicht van 120 ton

    2. bovenbouw (de boog) met een lengte van 54 meter, hoogte van 8 meter en breedte van 5,5 meter

    3. ± 400 meter aan leuningen, bordessen, platen etc.

    Dit alles is door onze werkplaats in Bergum heen gegaan en heeft een behandeling van stralen, scooperen en aanbrengen van een 3 tal coatinglagen gekregen. Vooral de afmetingen maakten dit alles tot een zeer spannende en moeilijke klus. Voor de bovenbouw was zelfs een behoorlijke verbouwing en demontage van roldeuren nodig om de hal passend te maken aan het ontwerp (qua hoogte), maar uiteindelijk is alles goed in de coating gekomen en ook belangrijk goed op zijn plek gelegd na een flinke hijs- en transportoperatie in Bergum en in Coevorden.

    Komende weken zullen we nog druk zijn met het behandelen van de lassen die op locatie nog moeten worden geconserveerd en de touch up van het complete geheel. Uiteindelijk zal er weer een prachtig resultaat staan waar SealteQ een grote bijdrage aan heeft mogen leveren.

    www.werkenbijsealteq.com