In opdracht van BAM Infra Nederland zijn wij verantwoordelijk voor een reeks gespecialiseerde werkzaamheden, waaronder het realiseren van nieuwe dwarsvoegen en het aanbrengen van waterdichte afdichtingen.
Onze werkzaamheden omvatten het reinigen van de oppervlakken van het 363 meter lange stalen constructie, het vervangen van bestaande voegen en het zorgvuldig aanbrengen van nieuwe, duurzame afdichtingen. Daarnaast wordt de duurzaamheid van het viaduct vergroot, doordat de vakspecialisten een waterdicht membraan aanbrengen.
Ook conserveren de vakspecialisten het staalwerk. In de betonnen spoorbak maken we honderden stalen balken deels vrij om deze opnieuw te conserveren. Naderhand wordt de vrijgemaakte betonconstructie weer hersteld. De perronwanden bestaan uit een staalconstructie die bekleed zijn met stalen platen. Deze constructie wordt in het werk opnieuw geconserveerd. De beplating is gedemonteerd en wordt in onze straalcabine in Bergum opnieuw gestraald en gecoat.
Deze renovatie is een mooie samenwerking tussen staal en beton. Het is van groot belang voor de duurzaamheid en veiligheid van het viaduct. Met onze expertise en toewijding zorgen we ervoor dat het IJ-viaduct klaar is om ook in de toekomst zijn vitale rol in het Amsterdamse openbaar vervoer te vervullen.