Uniek betonherstelproject aan de Diezebrug A59

Frans Nooren West van de SealteQ Group heeft een sterk staaltje werk laten zien door een uniek betonherstelproject aan de Diezebrug A59 in Den Bosch te voltooien. “Een primeur in de Nederlandse wegenbouw,” volgens leverancier Verwaard. “46 ton betonmortel op locatie vervaardigen en verwerken in een nacht, dat is geen sinecure.”
Herstel van gescheurde stootplaten door Frans Nooren
Frans Nooren West uit Pijnacker, onderdeel van de SealteQ Group, herstelde de gescheurde stootplaten van de Diezebrug aan de A59 mee voor Rijkswaterstaat en hoofdaannemer Boskalis.
Traditioneel storten was geen optie. De betoncentrales waren namelijk niet in staat om een mortel te leveren die aan de eisen voldeed. Frans Nooren had de oplossing: de zelfverdichte gietmortel V2A/160.
Georganiseerd proces zorgde voor snelle asfaltering
In een strak georganiseerd proces is het beton, in één nacht op de twee locaties met ruim twintig man, aaneensluitend gestort. Binnen enkele uren konden de gestorte delen al worden geasfalteerd.