Nedtrain voorzien van nieuwe epoxy vloercoating

Nedtrain voorzien van nieuwe epoxy vloercoating

In opdracht van NedTrain Service heeft SealteQ begin dit jaar een nieuw vloersysteem aangebracht. Vanwege de korte beschikbaarheid van het te behandelen oppervlak, maximaal 24 uur buiten bedrijfstelling, is er gekozen voor een snel hardend vloersysteem. Dit vloersysteem was na ongeveer 12 uur weer beloopbaar en na 24 uur weer volledig belastbaar. De werkzaamheden zijn in twee fasen uitgevoerd vanwege de korte doorlooptijd. In 2018 is de eerste fase uitgevoerd en begin dit jaar is de tweede fase uitgevoerd.

Nieuw vloersysteem

SealteQ beschikt over de expertise om geheel conform eisen, beschermende en/of decoratieve coatings op nieuwe en bestaande vloeren aan te brengen. Het vloersysteem wat gebruikt is, is een epoxy systeem. Epoxy systemen zijn in meerdere rollagen of als gietvloer toe te passen. Een epoxy vloer wordt veelal aangebracht op een stabiele ondergrond waar hoge eisen worden gesteld aan mechanische en chemische belasting.

De eerste werkzaamheden met betrekking tot het nieuwe vloersysteem bestonden uit het ontvetten van de 735 m2 vloer. Hierna is de gereinigde ondergrond met behulp van diamantschuurmachines stofvrij geschuurd. Dit is noodzakelijk voor het opruwen van de bestaande ondergrond en het verwijderen van eventuele losse delen en andere onregelmatigheden. Vervolgens is de voor behandelde ondergrond voorzien van een primerlaag.

Na een tijdsbestek van ongeveer 6 uur is de ondergrond met primerlaag voorzien van een gietvloer van 0,2 kilo per vierkante meter. Ongeveer 6 uur na het aanbrengen van de gietvloer is er een toplaag aangebracht van 1 kilo per vierkante meter. 6 uur hierna was de gecoate ondergrond weer beloopbaar. Circa 24 uur na het coaten was de vloer weer volledig belastbaar.

Verwarmingselementen

Tevens zijn er werkzaamheden uitgevoerd aan vier verwarmingselementen van het aardwinspoor. Allereerst is de ondergrond van de verwarmingselementen stofvrij geschuurd. Vervolgens zijn er drie lagen coating aangebracht bestaande uit een primer-, tussen- en een aflak laag. Met het nieuwe coatingsysteem zal de levensduur van de verwarmingselementen aanzienlijk worden verlengd.

Gerelateerde markten

Vervangen voegovergangen N31
Bekijk het volgende project

Vervangen voegovergangen N31

De N31 ook wel bekent als de Wâldwei is de hoofdverbinding tussen Leeuwarden en Drachten. Een belangrijke verbinding tussen de provincies Friesland, Groningen en Drenthe. Door de behoefte van een vlotte en veilige doorstroom tussen de provincies is de N31 reeds lange tijd terug naar een twee keer tweebaansweg verbreed. Het asfalt op het 13 kilometer lange stuk tussen Hemriksein en Nijega was echter aan vernieuwing toe, een mooie klus waar SealteQ het vervangen van de voegovergangen van de N31 in opdracht heeft gekregen.

Benieuwd hoe wij u verder kunnen helpen met uw project?

© Copyright SealteQ 2024 Gebouwd door Saam' Marketing uit Groningen