Stuiterende heftrucks op staalvezelbetonvloeren zijn verleden tijd

Stuiterende heftrucks op staalvezelbetonvloeren zijn verleden tijd

Welke eigenaar of gebruiker van grote magazijnen kent de problemen met staalvezelbetonvloeren niet? Scheuren in vloeren, niveauverschillen en vloerdelen die omhoog staan en schotelen. Heftrucks stuiteren over de vloer. Slecht voor de rug van de bestuurder én voor de banden. Ook ontstaat regelmatig schade aan goederen. Met onze zelfontwikkelde innovatieve reparatiemethode is dat verleden tijd. De innovatie ontstond vanuit onze vestiging West en onze jarenlange ervaring in industrie en infra. Door de methode voeren we snel en met weinig (stof)overlast reparaties uit aan staalvezel betonvloeren.

Waardoor ontstaan problemen met staalvezelbetonvloeren?  

In veel op staal gefundeerde staalvezelbetonvloeren zijn zaagsneden – dilatatievoegen – aangebracht om krimp of uitzetting (thermisch gedrag) van de vloer na het storten op te vangen. Door bijvoorbeeld onvoldoende nabehandeling, inklinken van de grondslag en onvoldoende dilaterend vermogen ontstaan veel gebreken. En die zorgen voor ongemak en schade als de vloer wordt gebruikt.

In veel op staal gefundeerde staalvezelbetonvloeren zijn zaagsneden – dilatatievoegen – aangebracht om krimp of uitzetting (thermisch gedrag) van de vloer na het storten op te vangen. Door bijvoorbeeld onvoldoende nabehandeling, inklinken van de grondslag en onvoldoende dilaterend vermogen ontstaan veel gebreken. En die zorgen voor ongemak en schade als de vloer wordt gebruikt. Vaak kloppen opdrachtgevers en gebruikers bij SealteQ aan wanneer al veel herstel is uitgevoerd om de problemen op te lossen. Uit ervaring weten we dat helaas de meeste van deze herstelwerkzaamheden binnen twee jaar na uitvoering al niet meer voldoen. De problemen keren terug.

SealteQ’s oplossing voor herstel

Onze innovatieve oplossing is inmiddels beproefd. In hoofdlijnen bestaat onze methode uit het inzagen en uitfrezen van tenminste 50 tot 60 millimeter van de bestaande staalvezelbetonvloer in het beschadigde gebied. We reinigen daarna de ondergrond, brengen de juiste wapening en/of deuvels aan en verankerden deze. Vervolgens storten we daaroverheen een staalvezelbetonmortel met een hoge sterkte en snelle uitharding. Deze behandelen we nauwkeurig na en werken de vloer daarna vlak en strak af.

In sommige situaties zijn aanvullende maatregelen nodig, zoals het ondergrouten van de vloeren. Een enkele keer is geen zware constructieve ingreep nodig en is oppervlakkig herstel voldoende.

Het beste resultaat bereiken we door de perfecte beheersing van het stortproces. Zo houden we de temperatuurontwikkeling bij de uitharding en de nabehandeling van de mortel nauwkeurig bij. Bovendien is – door een strakke planning en een goede organisatie vooraf – de uitvoeringstijd zo kort mogelijk. Na uitvoering kan een vloer binnen twee dagen weer volledig worden belast met zwaar materieel. Een heftruck, bijvoorbeeld.

Meer informatie over de reparatie van staalvezelbetonvloeren

Een goed vooronderzoek en een gedegen analyse van de vloerproblemen vooraf zijn absolute vereisten om de reparatie tot een succes te maken. Heb je een vraag over behandelingen van staalvezelbetonvloeren? Neem op werkdagen telefonisch contact op via 0599-696333 of mail naar info@sealteq.com.

Gerelateerde markten

SealteQ versterkt FC Groningen: stadionrenovatie van start
Bekijk het volgende project

SealteQ versterkt FC Groningen: stadionrenovatie van start

De komende twee jaar speelt SealteQ voor FC Groningen. Helaas niet in het eerste elftal; dat laten we graag aan de voetbalprofs over. In april 2021 startten we met de renovatie van de stalen dakconstructie van het stadion in Groningen. Aan het eind van 2022 is het dak van Hitachi Capital Mobility Stadion – in de volksmond nog altijd de Euroborg – voorzien van een nieuwe coating. Projectleider Marcel Vrijs neemt ons mee in de voorbereiding.  

Benieuwd hoe wij u verder kunnen helpen met uw project?

© Copyright SealteQ 2024 Gebouwd door Saam' Marketing uit Groningen